Kim jesteśmy ?
Adres naszej strony internetowej to: www.artoptyk.pl
Artoptyk to specjalista, który zajmuje się doborem, dostosowywaniem oraz sprzedażą okularów ( szkieł i opraw okularowych) oraz soczewek kontaktowych. Nie wykonuje badań wzroku ani diagnozowania problemów ze wzrokiem, lecz stosuje się do recepty wydanej przez optometrystę lub okulistę. Optycy są odpowiedzialni za precyzyjne dopasowanie oprawek i soczewek, aby zapewnić klientom komfort noszenia oraz optymalną korekcję wzroku. Są także doradcami w kwestiach związanych z wyborem soczewek, rodzajów powłok ochronnych oraz oprawek, biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby i styl życia klienta. Ponadto, optycy mogą prowadzić naprawy i regulacje okularów, zapewniając ich prawidłowe funkcjonowanie i długowieczność.
Jakie dane osobiste zbieramy i dlaczego je zbieramy ?
Informacje o sposobie uzyskiwania dostępu do usług: gdy korzystasz z naszych usług, automatycznie gromadzimy lub otrzymujemy informacje o tym, w jaki sposób uzyskujesz dostęp do usług, w tym o typie Twojego urządzenia, systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, z której korzystasz, oraz o szybkości lub stabilności połączenia internetowego. Otrzymywane informacje zależą od urządzenia i usług, z których korzystasz.
Informacje o aktywności na stronie www: informacje o oglądanych treściach oraz interakcjach z wysyłanymi przez nas wiadomościami e-mail, takich jak klikanie linków oraz sprawdzanie, czy wiadomości zostały otwarte lub przekazane dalej. Unikalne identyfikatory: adresy IP powiązane z urządzeniami używanymi do uzyskiwania dostępu do usług, identyfikatory wyświetlania reklam, identyfikatory plików cookie, adres kontroli dostępu do mediów (MAC) i inne unikalne identyfikatory.
Komentarze
Kiedy odwiedzający witrynę zostawia komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy wykrywaniu spamu. Zanonimizowany ciąg znaków stworzony na podstawie twojego adresu email (tak zwany hash) może zostać przesłany do usługi Gravatar w celu sprawdzenia czy jej używasz. Polityka prywatności usługi Gravatar jest dostępna tutaj: https://automattic.com/privacy/.
Po zatwierdzeniu komentarza twój obrazek profilowy jest widoczny publicznie w kontekście twojego komentarza.
Media
Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i wgrywasz na witrynę obrazki, powinieneś unikać przesyłania obrazków z tagami EXIF lokalizacji. Odwiedzający stronę mogą pobrać i odczytać pełne dane lokalizacyjne z obrazków w witrynie.
Formularze kontaktowe
Czym jest formularz kontaktowy ?
Umożliwia klientom i użytkownikom strony nawiązanie bezpośredniego kontaktu z firmą zadawanie pytań czy zgłaszanie problemów.
Co zawiera formularz kontaktowy ?
Zazwyczaj składają się z pól takich jak imię, nazwisko, adres e-mail, temat zapytania oraz pole na wiadomość.
Ciasteczka
Jeśli zostawisz na naszej witrynie komentarz, będziesz mógł wybrać opcję zapisu twojej nazwy, adresu email i adresu strony internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Te ciasteczka wygasają po roku. Jeśli masz konto i zalogujesz się na tej witrynie, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych i zostanie wyrzucone kiedy zamkniesz przeglądarkę. Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję ( Pamiętaj mnie ), logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte. Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.
Osadzone treści z innych witryn
Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę. Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.
Jak długo przechowujemy twoje dane ?
Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji. Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na naszej stronie internetowej ( jeśli tacy są ), przechowujemy również informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili ( nie licząc nazwy użytkownika, której nie można zmienić ) Administratorzy strony również mogą przeglądać i modyfikować te informacje.
Z kim dzielimy się danymi
Nie dzielimy się danymi.
Jeśli zażądasz zresetowania hasła, twój adres IP zostanie dołączony do wysyłanej wiadomości.
Analiza statystyk
W dążeniu do uporządkowania swoich danych i przewidywania przyszłych trendów w oparciu o informacje, wiele przedsiębiorstw opiera się na analizie statystycznej. Przedsiębiorstwa decydujące się na analizę statystyczną zwykle korzystają z usług firm, które specjalizują się w takich badaniach, gdyż do ich poprawnego zrealizowania wymagana jest wykwalifikowana kadra ze specjalistyczną wiedzą.
Informacje dodatkowe
Gdzie przesyłamy dane ?
Komentarze gości mogą być sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu.
Twoje dane kontaktowe
Dane kontaktowe służą do podania danych osoby, z którą możemy kontaktować się w sprawach związanych z Twoim kontem
Jakie mamy obowiązujące procedury w przypadku naruszenia prywatności danych
1. W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, administrator bez zbędnej zwłoki – w miarę możliwości, nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia – zgłasza je organowi nadzorczemu właściwemu zgodnie z art. 55, chyba że jest mało prawdopodobne, by naruszenie to skutkowało ryzykiem naruszenia praw lub wolności osób fizycznych. Do zgłoszenia przekazanego organowi nadzorczemu po upływie 72 godzin dołącza się wyjaśnienie przyczyn opóźnienia.
2. Podmiot przetwarzający po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki zgłasza je administratorowi.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, musi co najmniej:
a) opisywać charakter naruszenia ochrony danych osobowych, w tym w miarę możliwości wskazywać kategorie i przybliżoną liczbę osób, których dane dotyczą, oraz kategorie i przybliżoną liczbę wpisów danych osobowych, których dotyczy naruszenie;
b) zawierać imię i nazwisko oraz dane kontaktowe inspektora ochrony danych lub oznaczenie innego punktu kontaktowego, od którego można uzyskać więcej informacji;
c) opisywać możliwe konsekwencje naruszenia ochrony danych osobowych;
d) opisywać środki zastosowane lub proponowane przez administratora w celu zaradzenia naruszeniu ochrony danych osobowych, w tym w stosownych przypadkach środki w celu zminimalizowania jego ewentualnych negatywnych skutków.
Od jakich stron trzecich otrzymujemy dane
Uzyskujemy dane osobowe od stron trzecich i innych źródeł zgodnie z praktykami opisanymi w niniejszym Oświadczeniu o ochronie prywatności wraz z wszelkimi dodatkowymi ograniczeniami nałożonymi przez źródło danych. Oznacza to, że możemy łączyć te informacje z danymi osobowymi już zebranymi o Tobie. Źródła zewnętrzne obejmują:
Organizacje klientów (proszę zapoznać się z WAŻNĄ UWAGĄ w szarym polu poniżej).
Partnerów biznesowych, takich jak organizatorzy lub współorganizatorzy wydarzenia.
Dostawców usług, takich jak agencje rekrutacyjne, dostawców usług płatniczych i dostawczych, dostawców usług analityki internetowej i innych.
Organizacje klientów, dostawców i partnerów biznesowych w przypadkach, gdy dla nich pracujesz.
Partnerów, wraz z którymi oferujemy Usługi pod wspólną marką lub angażujemy się we wspólne działania marketingowe,
Inne źródła zawierające publicznie dostępne dane, w tym m.in. rejestry przedsiębiorstw, portal otwartych danych UE, magazyn danych UNICEF, zbiory danych Światowej Organizacji Zdrowia.
WAŻNA UWAGA: Wiele Usług jest przeznaczonych do użytku przez organizacje naszych klientów i w tych przypadkach są one administrowane przez te organizacje. Gromadzimy i przetwarzamy informacje o użytkownikach końcowych na polecenie naszych klientów i zgodnie z zawartymi z nimi umowami. Korzystanie z Usług przez użytkownika może w niektórych przypadkach podlegać politykom organizacji użytkownika . W przypadku korzystania z Usług pod kierunkiem organizacji, z którą użytkownik jest związany (na przykład pracodawcy lub szkoły) ta organizacja będzie (1) kontrolować i prowadzić administrację Usług, z których korzysta użytkownik i (2) uzyskiwać dostęp do danych osobowych użytkownika i przetwarzać je. Jeśli organizacja użytkownika administruje korzystaniem przez niego z Usług, prosimy o skierowanie zapytań dotyczących prywatności do tej organizacji. W takich przypadkach organizacja użytkownika jest administratorem danych osobowych użytkownika, a my jesteśmy podmiotem przetwarzającym dane. Artoptyk Tychy nie ponosi odpowiedzialności za prywatność lub bezpieczeństwo praktyk jej klientów i mogą się one różnić od zasad określonych w niniejszej Informacji o prywatności.
Jakie automatyczne podejmowanie decyzji i/lub tworzenie profili przeprowadzamy z użyciem danych użytkownika
W ramach usług strony możemy automatycznie dopasować pewne treści do Twoich potrzeb, takich jak, dokonywanie profilowania, wykorzystując do tego podane przez Ciebie dane osobowe.
Branżowe wymogi regulacyjne dotyczące ujawniania informacji
Rozporządzenie SFDR (Sustainable Finance Disclosure Regulation) ma na celu osiągnięcie większej przejrzystości w odniesieniu do sposobu analizowania ryzyka dla zrównoważonego rozwoju, które występują w ramach działalności prowadzonej przez uczestników rynku finansowego i doradców finansowych.
Jak chronimy Twoje dane ?
Jeżeli chodzi o sposób zabezpieczenia danych osobowych klientów, to – tak samo jak dane osobowe pracowników – przetwarzamy je przy zachowaniu odpowiednich zabezpieczeń fizycznych, systemowych i proceduralnych (pod warunkiem, że nie zawierają szczególnych kategorii danych osobowych). W rezultacie administratorzy tych danych, a więc przedsiębiorcy, którzy nimi dysponują, muszą przygotować, wdrożyć i przestrzegać politykę bezpieczeństwa. W ww. dokumentach – zgodnie z RODO